BBS RC 7 x 16 pour ma Prestige

Tout ce qui se trame autour de la CX: sorties, expos, concentrations, bourses de pièces, etc

Modérateur : Vil_Coyote

Répondre

Topic author
Citrobert
Conducteur régulier de CX
Inscrit depuis : 19 ans

BBS RC 7 x 16 pour ma Prestige

Message par Citrobert »

Image

I'm considering buying a set of BBS wheels for my Prestige. It will look something like the Photoshop above.

What do you guys think?

The reason is to save the rest of my TRX's for club events. It is impossible/too expensive to buy new Michelin TRX 190/65 390 here in my country... :sad:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
J'envisage d'acheter un jeu de jantes BBS pour ma Prestige. Ca ressemblera à ce qui est sur le Photoshop ci-dessus.

Qu'en pensez-vous?

La raison en est que je veux économiser mes TRX pour les manifestations du club. Il est impossible, car trop cher, d'acheter des Michelin TRX 190/65 390 ici dans mon pays. :sad:

seb16trs
Village people
Inscrit depuis : 20 ans 8 mois

Message par seb16trs »

I'm only fond of origin cars...BBS rims are "too much", a kind of amercian touch I don't look for in the CX. My opinion of course. But in France too TRXes are very expensive tyres....

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je suis juste fan de voitures "origine". Les jantes BBS sont "trop", une touche américaine que je ne cherche pas dans la CX. C'est mon opinion bien sûr. Mais en France aussi, les TRX sont des pneus très chers...
Image

CX 2400 GTI AM77 :mad:

www.lacitroenbx.com

Topic author
Citrobert

Message par Citrobert »

seb16trs a écrit :I'm only fond of origin cars...BBS rims are "too much", a kind of amercian touch I don't look for in the CX. My opinion of course. But in France too TRXes are very expensive tyres....
I totally agree with you - Original is best and I'll keep my TRX's for show-off - but must have something else for driving (I use my Prestige a lot during summer). I've looked for something to match the CX design - but that is no easy task. Since my Prestige is black (noir AC 200) and has a lot of chrome/stainless steel trim I will opt for something shiny. My TRX's are quite shiny too... I think these BBS-wheels with 205/55 R16 Michelin Energy tyres will look okay and be very good for driving - which is the most important thing. :smile:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je suis totalement d'accord avec toi - l'originl est le mieux et je garderai mes TRX pour les rassemblements - mais je dois avoir quelque chose d'autre pour la conduite habituelle (J'utilise beaucoup ma Prestige durant l'été). J'i cherché quelque chose correspondant au design de la CX - mais ce n'est pas une tâche facile. Etant donné que ma Prestige est noire (Noir AC 200) et a beaucoup d'accessoires chrome et d'inox, je vais chercher quelque chose de brillant. Mes jntes TRX sont très brillantes aussi... Je pense que ces jntes BBS avec des pneus 205/55R16 Michelin Energy seront tout à fait OK pour conduire - ce qui est le plus important. :smile:

koubiak
Village people
Inscrit depuis : 20 ans 6 mois

Message par koubiak »

And why don't you put some 14" wheels that look like the TRX ones?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Et pouruoi pas des 14" qui ressemblent aux TRX?
Dernière modification par koubiak le 29/05/2006 19:42, modifié 1 fois.
CX TD2 Suisse '88: 400.000 km
CX Limousine TD2 Belge '89: 177.000 km
BX TZDTurbo ´90: 307.000 km
Fiat 126 Bis de 90 72.000 km: watte avec 33 ch!

Topic author
Citrobert

Message par Citrobert »

Koubiak a écrit :And why don't you put some 14" wheels that look like the TRX ones?
Because unfortunately I do not sit in the backseat. I'm behind the steeringwheel and I like the precision of lower profile tyres - I want the feel and feedback to be more like the TRX's which are nearer to 16".

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Parce ue malheureusement je ne suis pas dns les sièges arrière. Je suis derrière le volant, et j'aime la précision des pneus taille basse - Je préfére que les sensations des TRX, qui sont proches de ceux des 16".

mig
Inscrit depuis : 19 ans 1 mois

Message par mig »

Try black glasses when you drive,you look different than the others....DON'T TOUCH FRENCH CARS!!!!,CITROEN have made evrething beautifull cause it's the best!!!! :P
j'ai tjs eu le vomitos sur les plate-forme off-shore!!(plein de tuyaux et liquide partout) sauf en cx!!! cx prestige 1976 gris metal toit vinyl type mank 135000klms xsara coupé 1.6 essence 35000 klms buick le sabre limited 4 portes v8 350 5.7L 1978

Topic author
Citrobert

Message par Citrobert »

Except that one of my TRX wheels says "made in Belgium" :shock: :lol:

Pipo
Pilote CX en courbe

Message par Pipo »

The wheels on the CX look absolutely excellent, and the car is really quite sexy! I'd agree for the most part about "les pieces d'origine" but quite frankly the thing that pisses me off probably the most about these beautiful cars is Citroen's stupid and dangerous attitude to the tyres.

I say 'stupid' because there is NO significant difference between a 390mm rim and a 15 or 16 inch rim in terms of handling. The result of this appalling design is expensive and elitist tyre sizes! Disgraceful !

I say 'dangerous' because these expensive tyres lead people inevitably to put remoulded or retreaded tyres onto their cars. Many CXs are capable of high speeds and fast acceleration. Remoulded/retreaded tyres are NOT suitable for this sort of driving. Technically speaking, if my Citroen CX is worth 1000 euro, and I need 4 new tyres, my car is actually a write-off ! Why? Because 4 TRX tyres cost around 1500 euro !!! SHAME ON YOU CITROEN !!!!

My advice to you would be to buy the lovely looking rims (if you can afford them!) and then you can buy honestly-priced tyres for your car, without risking your own life and the lives of those you carry in your car (I'm not assuming you would use retreaded tyres but this advise goes to anyone with TRX tyres/wheels and is not a rich man).

=======================

Ces jantes de CX sont super!! Et la voiture sexy aussi!! Je suis d'accord en principe que les pieces d'origine sont les meilleures, mais franchement le truc qui m'agace certainement le plus dans la CX, c'est l'attitude stupide et dangereux de Citroen à propos des pneux.

Je dis "stupide" car il n'y a AUCUN difference important entre une jante de 390mm et une jante de 15 ou 16 pouces concernant le tenir de route. Le resultat de ce dessin affreux est des tailles des pneux presque snobbist et trop cher! Ca me gonfle !!!

Je dis 'dangereux' car ces pneux trop cher poussent inevitablement les gens à monter des pneux réchappés sur leurs voitures. Plusieurs CXs sont capable de rouler tres vite, et d'accelerer rapidement. Techniquement donc, si ma CX vaut 1000 euro, et j'ai besoin de 4 pneux neuf, alors ma voiture doit aller à la casse car le prix de reparation est plus important que sa valeur, vu que 4 pneux TRX coutent vers 1500 euro! HONTE A VOUS CITROEN !!!!

A mon avis tu ferais bien d'acheter ces très belles jantes (si tu as assez des pieces dans le tirelire!) car au moins tu vas pouvoir acheter des pneux au prix honnete pour ta bagnole, sans risquer ta vie et la vie des gens que tu as avec toi dans le vehicule (bien entendu je ne suppose pas du tout que tu utiliserais des pneux réchappés donc ce conseil va à chacun qui a des pneux/jantes TRX sur la voiture et qui n'est pas super-riche).
CX 25 D 1984 (donnée)
CX 25 Prestige Turbo 2 1988 (vendue)
CX 25 Limousine Turbo 2 1988 (donnée)
CX 25 RD Turbo 2 Familiale 1988 (vendue)
CX 2500D Break 1979 (donnée)
CX 2500D Pallas 1978 (vendue)
Opel Astra 1991 break (Sebastien) my hero!
Fiat Punto 1.7 TD 1995 (vendue)

Topic author
Citrobert

Message par Citrobert »

Thank you Pipo! I get the BBS wheels complete with Michelin Energy 205/55 R16 or GoodYear Hydragrip 205/55 R16 for less than the price of 4 new TRX tyres. Remoulded/retreaded tyres are not an option for me. I will supply pictures when I get the wheels mounted by the end of next week.

Pipo
Pilote CX en courbe

Message par Pipo »

Excellent! Verifies bien que tu peux remettre les caches-roues une fois que les nouvelles jantes sont montées! Des fois quand elle sont plus large, les jolies petits bouts qui cachent la moitié des roues arrieres ne veulent pas se remettre! Dommage quoi car ca fait partie de la bon aspect d'une CX je trouve!

========

Quality (as we say here in Ireland)!! The only thing I'd make sure of there is that the wheel splats still fit on the car. Sometimes when the rims are a bit wider than the original CX rims, the pretty little plastic bits won't go back on the car, a shame really as it's part of the charm of a CX I reckon!
CX 25 D 1984 (donnée)

Topic author
Citrobert

Message par Citrobert »

Pipo a écrit :Excellent! Verifies bien que tu peux remettre les caches-roues une fois que les nouvelles jantes sont montées! Des fois quand elle sont plus large, les jolies petits bouts qui cachent la moitié des roues arrieres ne veulent pas se remettre! Dommage quoi car ca fait partie de la bon aspect d'une CX je trouve!

========

Quality (as we say here in Ireland)!! The only thing I'd make sure of there is that the wheel splats still fit on the car. Sometimes when the rims are a bit wider than the original CX rims, the pretty little plastic bits won't go back on the car, a shame really as it's part of the charm of a CX I reckon!
If the wheels won't fit behind the wheel splats - I won't buy. I have reached such an agreement with the garage/shop. In the worst case I will have to manipulate the edge of the splats a little. I've done this several times before - both to series 1 and series 2 cars. My Prestige is series 1 and thus have metal splats. :smile:

gounthar
Pilote CX en courbe

Message par gounthar »

I don't like "Tuning" as we call it in France (custom?), but your car will be stunning with this tyre/wheel combination.
Best of luck with your new setup! :smile:

Prestige31
Inscrit depuis : 20 ans 10 mois

Message par Prestige31 »

See http://home.earthlink.net/~jhleung/Citroen/ , click on "exterior trim" for another solution keeping the original look of the TRX wheels.
Gerard.

Mes Citroëns:
CX 25 Prestige 1989 (Cassis Nacré/Cuir Cassis)
CX 25 GTi 1986 (Rouge Florentin/VIP)
SM 1971 (Sable Metalissée/Cuir Noir)
C4 2021 SHINE PACK 1.5 BlueHDi 130cv S&S EAT8

Topic author
Citrobert

Message par Citrobert »

Prestige31 a écrit :See http://home.earthlink.net/~jhleung/Citroen/ , click on "exterior trim" for another solution keeping the original look of the TRX wheels.
Oh... I doubt that this would be approved by Norwegian authorities... :smile:

Pipo
Pilote CX en courbe

Message par Pipo »

Alors? Pas des nouvelles pour ces jantes? Moi je suis allé aujourd'hui pour prendre un dévis pour ces jantes là...

http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1

avec pneus, antivols et main d'oeuvre ca fait 750 euros à peu près.

Ca semble d'etre beaucoup, mais en 16 pouces c'est bien mieux que ces TRX débiles (excuses moi mes sentiments forts mais j'ai eu trop des accidents ou presque avec des pneus).

Et puis après chaque changement des pneus est 90 x 4 = 360 au lieu de 4 x 320 = 1280 pour les TRX. Jantes d'origine n'est que une blague devant la gravité de al securite!
CX 25 D 1984 (donnée)

Topic author
Citrobert

Message par Citrobert »

Voila!

Image

205/55 R16 V Michelin Pilot Exalto on BBS RC 7 x 16.
Fantastic to drive - compared to the old TRX's which I now will save for events/rallies only...
Répondre